Ж ивеем в интересни времена за Stellantis и италианското му подразделение. Това, което някога беше пътна карта, осеяна с нови седани и SUV-ове на Alfa Romeo, промени посоката си. Отново. Компанията преосмисли своето представяне, като избра да удължи живота на настоящите си модели, вместо да въвежда нови засега.
Тя ще запази настоящите Giulia и Stelvio в производство до края на 2027 г. в завода в Касино, Италия, след като беше принудена да отложи дебюта на техните наследници. Това удължаване беше потвърдено от главния изпълнителен директор на Alfa Romeo Санто Фичили по време на скорошното представяне на обновения Tonale, където той призна, че автомобилите от следващо поколение се нуждаят от повече време, за да узреят.
Освен това, Жул Тилстоун, управляващ директор на Alfa Romeo във Великобритания, заяви пред Autocar, че ориентираните към производителността варианти Quadrifoglio ще се завърнат в производство от април 2026 г. Докато 2.9-литровият V6 с два турбокомпресора може да се нуждае от няколко промени, за да отговаря на разпоредбите Euro 7, Тилстоун каза, че задвижният агрегат „ще бъде на практика същият“.
Като цяло, Giulia и Stelvio ще продължат да се предлагат със същите неелектрифицирани бензинови и дизелови двигатели, което звучи добре на фона на настоящите клиентски предпочитания. Освен това, този ход подсказва, че темповете на електрификация се забавят, а това значи, че производителите знаят нещо, което още не е станало обществено достояние. Говорим за решения на политическо ниво.
Следващото поколение Giulia и Stelvio първоначално бяха замислени като електрически автомобили, но по-късно Stellantis реши да добавят хибридна опция за задвижване към програмата, удължавайки сроковете за разработка.
По-рано тази година Фичили заяви, че новият Stelvio може да дебютира през 2025 г., като продажбите ще започнат през 2026 г., а новата Giulia ще последва скоро след това. Очевидно тази цел явно е била доста оптимистична.
Giulia беше представена през 2015 г., а Stelvio през 2016 г., като и двата са базирани на архитектурата Giorgio. Двата модела получиха актуализация в средата на жизнения си цикъл през 2023 г. с актуализиран стил и технологии, но когато последните екземпляри слязат от конвейера в края на 2027 г., двойката ще е навлязла във второто си десетилетие.
След дебюта на Junior и фейслифта на Tonale, Giulia и Stelvio са единствените останали модели в гамата на Alfa Romeo с изместено разположение на регистрационния си номер. Тази подробност сега повдига въпроса дали наистина могат да останат в продажба още две години без нито една промяна. И има причина за това, регулаторна.